JAK I GDZIE KUPOWAĆ KSIĄŻKI ŻEBY NIE WYDAWAĆ NA NIE FORTUNY

jak i gdzie kupować tanie książki


Jak z pewnością zdążycie zauważyć, oprócz tego, że kocham czytać książki, to kocham też je kolekcjonować. Od czasu skończenia liceum narodziło się we mnie jakieś dziwne upodobanie i nie dam rady czytać książek których nie mam na własność. Książki to dla mnie nie tylko zadrukowane kartki, to coś o wiele więcej. Żeby czerpać radość z czytelnictwa, muszę czuć, że książka jest moja, że może odczekać swoje na półce i że mogę po nią sięgnąć dokładnie wtedy, kiedy będę miała na to ochotę. Nie widzę w tym nic złego, ktoś może wydawać pieniądze na tony ciuchów, ktoś może mieć sto par butów, a ja odnajduję radość w posiadaniu książek.
Jednak niestety, tak jak w przypadku kupowania innych rzeczy tak i kupowanie książek wiąże się z wydawaniem na nie pieniędzy, a książki niestety nie są tanie. Znalazłam jednak kilka sposobów na to, jak zaoszczędzić i niekoniecznie wiązać kupowanie książek z aż tak dużym uszczupleniem stanu naszego konta.

OMIJAJ EMPIK

Nie kupuj książek w Empiku. Ceny są tam naprawdę wysokie. Nawet promocje które Empik organizuje co jakiś czas nie są specjalnie korzystne, na uwagę zasługuję co najwyżej promocja 2 za 1, gdzie tańsza książka jest za darmo - ale warto wybrać sobie wtedy książki zbliżone cenowo żeby zaoszczędzić jak najwięcej.
Wszędzie jest taniej niż w stacjonarnych sklepach Empiku - chociażby na ich stronie online. Książki są tam o kilka złotych tańsze i obowiązuje darmowa dostawa do salonu (płatność za książki przy odbiorze). Nawet na hali w Auchan książki są tańsze niż w salonach Empiku, dlatego Empik niech będzie dla Ciebie - tak jak dla mnie - tylko ostatecznością - kiedy np. nigdzie indziej nie ma książki której poszukujesz, lub jeśli potrzebujesz jej natychmiast, np. żeby dać ją komuś w prezencie.

ZANIM KUPISZ KSIĄŻKĘ ZRÓB ROZEZNANIE


Ostatnio potrzebowałam szybko kupić książkę Wilk z Wall Street i nie miałam czasu na zamawianie jej przez Internet. Zajrzałam najpierw do Empiku - cena - 39.99 zł. W innej księgarni którą miałam po drodze nie było jej wcale, natomiast skończyłam w Auchan i tam też kupiłam książkę - za 34 zł. Nie zaoszczędziłam jakiejś zawrotnej sumy, ale dla kogoś takiego jak ja, kto kupuję całą masę książek, każda kwota się liczy. Poza tym czuję się lepiej psychicznie jeśli płacę za książkę 34 zł a nie prawie 40 zł.

Morał jest taki, że musisz szukać dobrych cen. Czy w księgarniach stacjonarnych, czy w Internecie, czy na Allegro - w zależności od tego jak szybko chcesz mieć książkę u siebie.

MATRAS - WARTO SPRAWDZIĆ


Tańsze książki możesz znaleźć w Matrasie. Kupuję tam już od dawna (chociaż teraz jego miejsce zajęła inna Internetowa księgarnia - o tym za chwilę). Zakupy tam opłacają się przy zamawianiu przez Internet na stronie ich księgarni (płatność online, darmowa dostawa do salonu, lub płatna kurierem do domu), książki są trochę tańsze w porównaniu z ceną okładkową, czy Empikową, ale wadą jest to, że wiele książek jest tam niedostępnych.

AROS


Jeśli chcesz kupować książki za cenę 30 % niższą niż okładkowa, zajrzyj do księgarni Aros.pl. Odkryłam ich niedawno i do tej pory zamówiłam tam całą masę książek. Plusem jest na pewno to, że mają ogromny wybór, a dostawa do Paczkomatu to tylko 4.99 zł.  To świetne miejsce dla tych, którzy chcą kupować książki, ale uważają, że są za drogie. 

ŚWIATKSIĄŻKI.PL

Wydawnictwo Świat Książki zna chyba każdy, ale ja stosunkowo niedawno odkryłam, że prowadzą oni także świetną księgarnię internetową, z nieraz naprawdę zawrotnymi cenami i promocjami.  Wyprzedaże często są tematyczne - czyli np. fantastyka, oferta konkretnego wydawnictwa, ale często po prostu wiele książek jest przecenionych tak mocno, że ceny zaczynają się od 6,99 zł. Ja już przy pierwszej wizycie na ich stronie dokonałam zakupu pięciu świetnych popularnych książek i zapłaciłam 9 zł za każdą. Ogromnym plusem jest też to, że zamówienia można bez dodatkowych opłat odebrać w wyznaczonych księgarniach. Na stronie istnieje również zakładka outlet, gdzie można kupić książki uszkodzone lub ze zwrotów - niestety najczęściej są tam pozycje zupełnie nieznane, ale np. tak popularna ostatnio książka Gwiazd Naszych Wina w cenie 8 zł zniknęła już po sekundzie.

ZNAK.COM.PL


Jeśli chodzi o promocje i świetne okazje cenowe to jest to jedna z najlepszych stron na jakie możecie trafić. Oferta książek obejmowanych promocjami (gigantycznymi promocjami!) aktualizowana/zmieniana jest nawet kilka razy w tygodniu. Książki można kupić nawet 80% taniej.  Przeważnie jest to 60 - 70 %. Często organizowane są przeceny na cały asortyment. Nie ma co się rozpisywać, tą stronę po prostu musisz odwiedzić, jeśli chcesz zaoszczędzić na zakupach!

WYPRZEDAŻE W AUCHAN - BĄDŹ KRÓLEM TANIEJ KSIĄŻKI


I na koniec zdecydowanie najtańszy sposób na zdobywanie nowych książek. Jeśli jesteś molem książkowym i chcesz powiększać swoją biblioteczkę, musisz go poznać. Mówię tutaj o wyprzedażach książek w Auchan. Jeśli robicie tam zakupy, to na pewno je kojarzycie. Co parę miesięcy są takie akcje, pojawiają się wtedy kosze całe zawalone książkami, czasem są np. tylko dwa stanowiska, a czasem w książkach jest cały korytarz. To raj! Jeszcze jakiś czas temu zupełnie na te wyprzedaże nie zwracałam uwagi, bo wychodziłam z założenia, że jeśli są to książki za 9zł, za 6 zł, 2 zł, a nawet za złotówkę, to nie może być to nic dobrego, raczej jakieś książki które mają po sto lat i których nikt nie czyta. Któregoś jednak razu zatrzymałam się przy takich koszach, zaczęłam grzebać i przepadłam. Powiem raz jeszcze: to raj! Jeśli masz do dyspozycji trochę czasu, trochę cierpliwości, i odrobinę siły w rękach, żeby przewalać te wszystkie książki - to musisz tam utknąć na dłużej! Moja bezcenna rada to to, żeby grzebać. Nie sugerować się tym, jakie książki leżą na wierzchu, tylko grzebać do samego dna, ponieważ z doświadczenia wiem, że na górze może leżeć coś innego, a na dole zupełnie inne książki które np. nigdzie nie są wyłożone na wierzch. Już nie raz plułam sobie w brodę, bo trafiłam tam na książki które mam na swojej półce kupione po normalnej cenie.
Niżej możecie rzucić okiem na książki które udało mi się kupić na takich wyprzedażach i porównać ich cenę okładkową z ceną jaką ja za nie zapłaciłam. 


Oto kilka książek z mojej półki które w ostatnich miesiącach kupiłam na wyprzedaży w Auchan. Jeśli interesujecie się literaturą, na pewno znacie te tytuły. Warto dodać, że większość tych książek to bardzo głośne pozycje, wszystkie z nich znałam ze słyszenia czy recenzji, więc nie biorę w ciemno, a większość z nich i tak miałam zamiar kiedyś sobie kupić.




Mo Yan - Kraina Wódki (cena z okładki: 39.90 zł ; zapłaciłam: 9.99 zł )
Jerzy Stuhr - Tak sobie myślę (cena z okładki: 19.99 zł ; zapłaciłam: 6.99 zł )
John Gray - Mężczyźni są z Marsa, Kobiety z Wenus (cena z okładki: 33.90 zł ; zapłaciłam: 6.99 zł)
Thomas Pynchon - Wada Ukryta (cena z okładki: 35 zł ; zapłaciłam: 6.99 zł)
Sarah Maria - Pokochaj swoje ciało, pokochaj swoje życie (cena z okładki: 31.90 zł ; zapłaciłam: 6.99 zł)
Kennedy Douglas - Kobieta z Piątej Dzielnicy (cena z okładki: 39.90 zł ; zapłaciłam: 5.99 zł)
Hedda Robertsen - Kręci mnie Mads Mikkelsen (cena z okładki: 29.90 zł ; zapłaciłam: 3.99 zł)
Katarzyna Surmia - Domańska - Mokradełko (cena z okładki: 36 zł ; zapłaciłam: 9.99 zł)
Wojciech Tochman - Dzisiaj narysujemy śmierć (cena z okładki: 34.50 zł ; zapłaciłam: 6.99 zł)

Więc za 9 książek kupionych na wyprzedaży w Auchan zapłaciłam około 64 zł - natomiast gdybym kupiła je po cenie okładkowej, zapłaciłabym około 300 zł.  To chyba mówi samo za siebie, prawda? ; )


PORÓWNANIE


Przygotowałam też małe porównanie. Oto przykładowe cztery książki i ich ceny (z lipca) w niektórych miejscach o których pisałam na początku: stacjonarnym salonie Empik, na Empik online, w Matrasie, na Aros.pl




Jordan Belfort - Wilk z Wall Street

Empik stacjonarnie    |   Empik online   |    Matras        |     Aros

39,90                               33,49                      28,90                29,13

Jacek Hugo - Bader - Długo film o miłości. Powrót na Broad Peak

Empik stacjonarnie    |   Empik online   |    Matras        |     Aros

39,90                               36,99                      29,99                 27,93

Stephen King - Pan Mercedes

Empik stacjonarnie    |   Empik online   |    Matras         |    Aros

45,90                                35,90                      31,80                28,11

Veronica Roth - Niezgodna

Empik stacjonarnie    |   Empik online   |    Matras         |    Aros

37,80                                34,49                      26,90                26,46



Żeby jeszcze lepiej zobrazować wam jak można zaoszczędzić na książkach, podam swój własny przykład sprzed paru dni. Na początku tygodnia zamówiłam z Aros.pl 8 książek. Zapłaciłam za nie 220 zł, natomiast gdybym wszystkie te książki kupiła stacjonarnie w Empiku, zapłaciłabym 325 zł. Łatwo się policzyć, że zaoszczędziłam 105 zł, co wcale nie jest małą kwotą.  Gdybym zamówiła je w Matrasie, zapłaciłabym 280 zł - ale i tak połowa książek które chciałam jest tam obecnie niedostępna.



Gdzie Ty kupujesz swoje książki??


zapraszam na:

facebook

4 komentarze:

  1. Nie zgadzam się, że Empik należy omijać szerokim łukiem. Ceny okładkowe proponowane przez wydawców rzeczywiście mogłyby być niższe, ale mimo wszystko w Empiku praktycznie cały czas jest jakaś promocja (3 za 2, 2 za 1 czy obniżka o kilkadziesiąt procent) i mimo wszystko warto zaglądać do różnych miejsc w poszukiwaniu okazji. Nie raz zdarzyło mi się zakupić książkę za kilka czy kilkanaście złotych, serio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi z kolei nigdy nie zdarzyło się kupić książki w Empiku taniej niż w innym miejscu - no chyba że promocje albo przez internet, wtedy bywa taniej :) a kiedyś kiedy chciałam kupić książkę - była na niej w Empiku cena okładkowa - normalna, nienaklejana tylko drukowana cena - a w innej księgarni ta sama książka, to samo wydanie, ta sama okładka - miała nadrukowaną inną cenę o kilka zł niższą - czego do dziś nie mogę zrozumieć!

      Usuń
  2. W Auchan także udaje mi się od czasu do czasu dorwać jakieś książki. Najczęściej kupuję w Arosie właśnie i na aukcjach internetowych. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Orientujesz się może czy książka Władca much jest aktualnie gdzieś dostępna? Nie mogę nigdzie jej znaleźć... eclairs@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz! Dla zachowania ciągłości konwersacji na pytania odpowiadam pod moimi postami.